Sunday 13 October 2013

BIG WEDDING PILLOW - 50cm x 50cm

Assalaamualaikum.
Dengan tema Pink dan Hijau Turqoise, permintaan bantal wedding urgent case perlu disiapakn dalam masa sehari. Alhamdulillah memandangkan jadual menjahit tidak terlalu padat, maka saya accept tawaran ini. 

Tapi pada yang saya maklumkan, setiap order akan DIJAHIT SELEPAS PEMBAYARAN DI BANK IN. Kalau main cakap je saya memang takkan jahit sebab saya selalu kena main sebelum ni. Nak sangat2 bila saya jahit tak nak amik. Huhuhu sedih2.

Balik pada cerita, kat sini saya nak tunjuk progress order yang saya buat. Macam best pulak tayang-tayang kerja tangan kematu saya ni. Hehehe. 

Order ini khas dari repeat customer saya jugak. Ini dah masuk kali ke-3 dia order so ada DISKAUN ISTEMEWA yang saya bagi kat beliau. Haha. 

Layan gambar-gambar di bawah ya.



1st - potong dulu nama-nama, bunga, hiasan dan segala bentuk.


2nd - pastu susun atas kain pink yang dah dipotong 50cm untuk pastikan match in out - kalau agak terlebih besar ke apa potong lah ya


3rd - lekatkan bunga, hisan dan nama, yang big half love tu sila jahit biar nampak gorgeous ya - jangan malas! Hehe

tengok ukuran pita pengukur comel saya, insyallah saya takkan karut dalam ukuran. Cakap 50cm, 50cm lah saya potong kain :)


4th - jahit .. jahit .. jahit ..

jahit time selsema + sedikit demam jadi takes almost 5 hours nakk siapkan - pening palaaa oi - hahaha


5th - jahit dan susunkan lagi sampai boleh letak kapas banyak - 1 biji bantal ni cecah 500 gram loose fiber yang saya guna

loose fiber ni selalunya kalau daiso - RM5 untuk 110g
tapi saya tak pakai daiso punya, mahal kottt
pandai-pandai laa cari yang murah okay :)


6th - dah siap sebijikkkkk 


7th - yeayyy siap 2 bijik - bapak la besar kot - lagi besar dari microwave saya kat rumah tu haha


8th - snap gambar dan ready untuk pos

Actually dah pos pagi tadi sebelum datang office. Harga postage cecah RM20. Tapi sekrang saya diberitahu lepas ni pihak poslaju akan ukur dan timbang berat utnuk dptkan harga. 

sebelum ni just timbang je terus dapat buat payment dan postage. Tapi nak start TIMBANG x UKUR.

Mampos laa mahal .... Eeerrkkkk ...

Saya ada mintak rate atau cara pengiraan bayaran tu dekat care@pos.com.my supaya mudah nak berurusan dengan customer pasal postage rate kann. if not kena lah pakai pos biasa - makan masa laa nakkk.

Hareeemmm tak balas punnn geng poslaju punya CS. Haha.


memang selalu akan bgtahu customer sebelum pos barang dorang dan hasilnyaaaa .... SHE LOVE IT !

Alhamdulillah terima kasih yaaa.

Klik Link di bawah untuk melihat bagaimana bantal ini memberi kegembiraan kepada pelanggan saya :)


sebarang urusan jual beli atau pertanyaan sila hubungi saya di talian 0111 4382308 ya :)

# awas, lain-lain urusan saya report polis (hehehe)


No comments:

Post a Comment