Tuesday 22 October 2013

SSHHH...PROGRESS!

Assalaamualaikum.
Hari ni sesaja je nak tayang progress of
CUSTOMIZED SIZE PILLOW!

Customer order saiz 42CM x 28CM
dengan 6 jenis warna berbeza dan edisi tulisan yang sama
pertambahan request design bunga dan butterfly.

Harga : 42cm = RM42 (RM1 untuk setiap 1cm)
darab 6 biji = RM252
Postage rate : RM20 (ukur x timbang)
Total : RM272

HARGA YANG DIBERIKAN : RM 250 SHJ

nampak tak diskaun rate saya kasi? kan dah cakap saya tak berkira :P

Order ni sepatutnya dipos pada ISNIN, 28hb OCT  2013 mengikut jadual tetapi customer nak lebih awal pada KHAMIS minggu sebelumnya.
Alamak, maaf laa memang tak sempat nak sibukkan diri menukar jadual sebab saya menggunakan FIRST COME FIRST SERVE atau FIRST IN FIRST OUT.

Siapa bank in dulu saya dahulukan dia punya tak kira susah ke senang kes yang perlu diselesaikan tu...

Tapi memandangkan katanya nak guna sangat on 28hb, terpaksalah saya buatkan jugak.Jadi cik kena sabar supaya saya tak kalut sampai melalut. Hehehe. Insyallah paling awal pun JUMAAT akan dipos. So semalam baru pulun buat sampai kremmm jari. 4 hari langkau jadual nih.... Hahaha
Hope sampai pada masanya. Aminnn.

So di bawah adalah antara progress yang sedang dibuat....


Potong kelopak bunga banyak-banyak dan butterfly. Tiada acuan, hanya eye draw. Handcut. Sebab tu cam senget2 sikit. Hihihi. Kalau tak, tak panggil lah 100% handmade items kannn. Hohoho (dush dush dush)


Potong pulak namanyaaaa. HADEQ. Pilihan warna terang dan menarik sangat memainkan peranan penting yaa :)


Then masuk bab ukur kain. Haaa. Ukur dulu amik mood.


Then potong. Tengok real size yer. Tak karut punya :)


saya potong 43CM x 29CM berbanding saiz permintaan 42CM x 28CM
yelah kang dah jahit nanti kecik pulak. Biarlah berlebih-lebih bak kata Allahyarham Tan Sri P Ramlee kan...


Tattt taaraaa siap dah kain-kain yang dipotong. Bunga perlu dijahit dan butterfly perlukan sedikit hiasan. Malam ni pulun lagi. Apa-apa nanti saya rojer lagi yooo.

------------------------------------------------------------

Sesiapa ada sebarang tempahan atau pertanyaan boleh terus hubungi saya di talian 0111 4382308 untuk urusan jual beli. Lain-lain urusan saya report polis. Kikikiki.

Jumpa nanti di lain entry untuk tengok update pasal order ni yaaa. Papoy :)


No comments:

Post a Comment