Monday 30 September 2013

TUTORIALS - MINIONS BANANA 50cm

Assalaamualaikum. 
Hari ini membawa sedikit kelainan sebab saya nak tunjukkan beberapa cara yang saya guna pakai untuk membuat PAPOY (MINIONS BANANA) yang setinggi 50cm.
Toys ni saya jual berharga RM50 setiap satu dengan tulis nama PERCUMA.
senang cakap saya memang menjual toys yang dikira RM1 untuk setiap CM.

SILA SEDIAKAN DIRI ANDA PALING KURANG 6 JAM TANPA HENTI UNTUK BUAT NI HINGGA SIAP DALAM 1 HARI

Okay, senarai barang-barang yang diperlukan :

1) FELT KUNING
2) FELT BIRU TUA
3) FELT BIRU MUDA
4) FELT HITAM
4) GUNTING
5) BENANG KUNING DAN BIRU
6) LOOSE FIBER DALAM 400 GRAM
7) BUTTON BADGES EYES (UNTUK MATA)
8) PEN ATAU PENSIL
9) JARUM
10) BUTANG
11) PITA PENGUKUR

Siap semua barang ni? Mari mulakan dengan memotong NAMA, BADAN, TANGAN, KAKI, POKET POKET DAN KEPALANYA.  
Saya tak boleh nak show beberapa step yang tepat sebab ni first time buat tutorial, so bila terkhusyuk buat kerja lupa lah nak snap. hehe


Untuk setiap toys saya TIADA ACUAN. Hanya berbekalkan CM dari pita pengukur ya. tapi HURUF  untuk nama ada acuan. nama tu saya potong pakai gunting. tiada sebarang penggunaan mesin ya.














okay dah. PAPOY :)

























No comments:

Post a Comment